Bir şirketin iş tasarımı dört stratejik boyuttan oluşur: müşteri seçimi, değer kazanma, stratejik kontrol ve faaliyet alanı...

Müşteri seçimi boyutu, şirketin hitap ettiği müşteri kesimine denk düşer. Müşteri seçiminde anahtar sorular şunlardır:

-Hangi müşterilere hizmet vermek istiyorum?
-Hangi müşterilere katkıda bulunabilirim?
-Hangi müşteriler bana kar etme olanağı sağlayacaklar?

İş tasarımının değer kazanma boyutu, şirketin müşterileri için yarattığı değerden dolayı nasıl ödüllendirildiğini tarif eder.  Geleneksel stilde düşünülecek olursa, satılan ürün ya da hizmet karşılığında değer kazanmak esastır. Ancak ürün merkezli düşünme tarzının aksine, günümüzde şirketler her zamankinden daha fazla değer yaratmaya yönelik değişik mekanizmalara sahiptir. "Müşteriler için yarattığım değerin bir kısmını nasıl kar olarak elde ederim?" sorusu değer kazanma boyutuna ilişkin anahtar niteliğindedir.

İş tasarımında bir diğer boyut olan stratejik kontrol ya da farklılaşma, "Müşteri neden ürünümü alsın?" ve "Benim değer teklifimi rakipleriminkinden farklı kılan nedir?" sorularına verilen cevaptır. Stratejik kontrol, iş tasarımını başarılı bir şekilde yenilemede kritik öneme sahiptir.

İş tasarımının son boyutu olan faaliyet alanı ise, şirket etkinliklerini ürünlerini ve sunduğu hizmetleri tanımlar. İş tasarlayanın sorması gereken kritik soru, "Müşteriye odaklı kalabilmek, yüksek kar elde etmeyi sürdürebilmek ve stratejik kontrol sağlayabilmek için faaliyet alanında ne tür değişiklikler yapmam gerekir?" sorusudur.




0 yorum:

Yorum Gönder

Kategoriler

Blog Arşivi

Blogu Çevir