Eğitim, tüm disiplinleri kapsayıcı olması nedeniyle tek bir tanım ile kısıtlanacak kadar sığ bir kavram değildir.


Platon'a göre eğitim, bedene ve  ruha yetenekli olduğu mükemmelliği vermek anlamına geliyor iken; Çiçeron'a göre eğitim, çocuğu insan haline getirmek sanatıdır. Rousseu'ya göre ise eğitim, doğaya göre insan yetiştirmek iken; Selahattin ERTÜRK'e göre eğitim, bireyin davranışında kendi yaşantısı yolu ile ve kasıtlı olarak, istendik yönde değişme meydana getirme sürecidir.





Eğitimin Özellikleri

  • Eğitim bir süreçtir ve bu süreç sonunda bireyin davranışlarında bir değişim olmalıdır.

  • Bu değişim istenilen yönde ve istenilen şekilde olmalıdır. 

  • Eğitimde mutlaka bireyin edinmesi gereken bir kazanım ya da bir davranış vardır. 

  • Bireyi geliştirmeyen kazanım eğitim olarak nitelendirilemez. 

  • Eğitim bireyin kendi içerisindeki dünya ile dışındaki dünyanın birleşmesiyle oluşturulabilir. 




0 yorum:

Yorum Gönder

Kategoriler

Blog Arşivi

Blogu Çevir