Tüketicilerin, herhangi bir mal veya hizmet için ödemeye razı olduğu bir bedel vardır. Örneğin; sıcak bir yaz günü buz gibi bir içeceğe 10.-TL ödemeye razı olabilirsiniz. Ödemeye razı olacağınız bu bedelin yanında bir de bu mal ve hizmetler için piyasada kendiliğinden oluşan ödemenizin yeterli olacağı tutarlar vardır. Ödemeye razı olduğunuz bu bedel ile gerçek piyasa değeri arasındaki farka tüketici artığı denir ve tüketicinin refahını ölçmek için kullanılan göstergelerden biridir. Tüketici artığının en fazla olduğu ürünlerin başında içme suyu gelir.

Toplumsal refahın yüksek olduğu ülkelerde tüketici artığı da yüksektir. Devlet, regulatif kurumların yaptığı düzenlemelerle piyasanın daha rekabetçi hale gelmesini sağlar. Tüketici artığının azalmasına sebep olabilecek birleşme ve satın almaları düzenler, engeller. Rekabet kurumunun temel görevi bu düzenlemeleri yerine getirmektir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Kategoriler

Blog Arşivi

Blogu Çevir