Eğitimin iki ana başlıkta incelenmektedir:


1- Formal (Planlı) Eğitim

  • Örgün Eğitim 
  • Yaygın Eğitim


2- Informal (Plansız) Eğitim






1) Formal Eğitim

Belirli bir eğitim amacına sahip, belirli bir yerde uzman niteliğindeki kişiler tarafından verilen eğitimdir. Formal eğitimde mutlaka planlanmış kazanımlar ve eğiticiler bulunmaktadır.  Eğitim kesinlikle belirli bir mekanda eğitim uzmanı ve öğrencinin yüz yüze olduğu bir şekilde yapılır. Sınırlı bir sürede işlenen konular için önceden hazırlanmış eğitim malzemeleri kullanılmalıdır.

Formal eğitim de kendi içerisinde ikiye ayrılmaktadır:

Örgün Eğitim: 

Örgün eğitim, öğrenci, öğretmen ve ders materyalinin aynı ortamda aynı zamanda bir arada olduğu eğitim şeklidir. Yaş grupları birbirine yakındır ve ders saati kesinlikle bellidir. Resmi bir eğitim tipidir ve sonunda diploma verilmektedir.

Yaygın Eğitim:

Örgün eğitimden ziyade yaygın eğitim, zamanı belli olan, usta öğreticiler tarafından verilen ve yaş grupları değişken planlı eğitim programlarıdır. Halk eğitim merkezleri, çıraklık okulları, mesleki eğitim merkezleri, uzaktan eğitim birimleri, özel dershaneler yaygın eğitim veren disiplinlerdir.

2. Informal Eğitim

Plansız şekilde gerçekleşen davranış değişikliklerine sebep olan eğitim türüdür. Başka bir şekilde anlatılması gerekirse, kişinin hayat içerisinde karşılaştığı kişilerden, çevresindeki olaylardan edindiği bilgi ve becerilere plansız eğitim denir. Bu süreçte zaman, mekan ya da program belli değildir. Kişinin doğuştan ölünceye kadar yaşantısı içerisinde edindiği tüm davranış değişiklikleri plansız eğitim içerisinde yer almaktadır. 




0 yorum:

Yorum Gönder

Kategoriler

Blog Arşivi

Blogu Çevir