Genel anlamda varlık balonu bir varlığın aşırı değerlenmesi sonucu oluşan fiyatlardaki aşırı değerlenmeyi ifade eder. Finansal piyasalarda bir varlığın fiyatı ve o varlığa olan talep ters yönde ilerler. Bunun nedeni bir varlığın fiyatının artması ile birlikte insanlarda o varlığın getiri sağlayacağı düşüncesi oluşturmasıdır. Örneğin bir hisse senedinin fiyatının artması, o hisse senedinin önemli bir getiri fırsatı sunacağı düşüncesi hisse senedine daha fazla talep oluşmasını sağlayacaktır. İnsanlar fiyatı artan varlığa daha fazla talep gösterdikçe söz konusu varlığın fiyatı aşırı değerlenecek balon oluşacaktır ve bir sonraki aşamada ise insanlar bu varlığın sunduğu kar fırsatlarından faydalanmak istedikleri için borçlanacak ve kredi kanalları oluşturacaktır. Fiyatlar genel seviyesine tekrar döndüğünde ise aşırı değerlenme sonucu oluşan kredi kanalları ve borçlanma ekonomik kayıp olarak kayıtlara geçecektir. Varlık balonlarının ortak özellikleri şunlardır:

-Fiyatlardaki hızlı artış
-Fiyat artışlarının yükselmeye devam edeceği yönünde beklenti
-Aşırı değerlenme
-Ekonomik birimlerin balon oluşan varlığın sunduğu kar fırsatlarından faydalanabilmek için borçlanmaları ve kredi kanallarının oluşması



Benzer Yazılar:

  • Muhasebe Sisteminde Kullanılan Evraklar Nelerdir?Daha önceki yazılarımızda belirtildiği üzere muhasebe süreci işletmenin faaliyetleri işe başlayıp, ilgili dönem sonuna kadar devam etmektedir. Bu süreç boyunca, işletmenin faaliyetlerini kayıt altına almasını sağlayan evrakla… Devamı...
  • Geleneksel - Modern Değerler ZinciriRekabetin hızla arttığı dünyada geleneksel değerler zinciri yerini modern değerler zincirine bırakmaktadır. Üretici sayısının artışı ile birlikte rekabet artmakta, müşteriler tercihleri ile şirketlerin iş tasarımlarını şekill… Devamı...
  • Varlık Balonlarının Ortak ÖzelikleriGenel anlamda varlık balonu bir varlığın aşırı değerlenmesi sonucu oluşan fiyatlardaki aşırı değerlenmeyi ifade eder. Finansal piyasalarda bir varlığın fiyatı ve o varlığa olan talep ters yönde ilerler. Bunun nedeni bir varlı… Devamı...
  • Sessiz ÖnceliklerGünümüz dünyasının pazarlama trendleri hızla değişmektedir. İşletmeler hızla müşteri odaklı pazarlama stratejileri geliştirmekte, ancak müşteri odaklılık her işletme tarafından doğru anlaşılamamaktadır. Müşteri odaklılık deme… Devamı...
  • 1636 Hollanda Lale Soğanı BalonuTarihin bilinen en eski varlık balonu olan Lale Soğanı Balonu, 1636 yılında Hollanda'da yaşanmıştır. Hollanda toplumu Kanuni Sultan Süleyman zamanında Osmanlı İmparatorluğu'ndan ithal ettikleri lale soğanları ile lale ye… Devamı...

0 yorum:

Yorum Gönder

Kategoriler

Blog Arşivi

Blogu Çevir