Bir şirketin iş tasarımı dört stratejik boyuttan oluşur: müşteri seçimi, değer kazanma, stratejik kontrol ve faaliyet alanı...

Müşteri seçimi boyutu, şirketin hitap ettiği müşteri kesimine denk düşer. Müşteri seçiminde anahtar sorular şunlardır:

-Hangi müşterilere hizmet vermek istiyorum?
-Hangi müşterilere katkıda bulunabilirim?
-Hangi müşteriler bana kar etme olanağı sağlayacaklar?

İş tasarımının değer kazanma boyutu, şirketin müşterileri için yarattığı değerden dolayı nasıl ödüllendirildiğini tarif eder.  Geleneksel stilde düşünülecek olursa, satılan ürün ya da hizmet karşılığında değer kazanmak esastır. Ancak ürün merkezli düşünme tarzının aksine, günümüzde şirketler her zamankinden daha fazla değer yaratmaya yönelik değişik mekanizmalara sahiptir. "Müşteriler için yarattığım değerin bir kısmını nasıl kar olarak elde ederim?" sorusu değer kazanma boyutuna ilişkin anahtar niteliğindedir.

İş tasarımında bir diğer boyut olan stratejik kontrol ya da farklılaşma, "Müşteri neden ürünümü alsın?" ve "Benim değer teklifimi rakipleriminkinden farklı kılan nedir?" sorularına verilen cevaptır. Stratejik kontrol, iş tasarımını başarılı bir şekilde yenilemede kritik öneme sahiptir.

İş tasarımının son boyutu olan faaliyet alanı ise, şirket etkinliklerini ürünlerini ve sunduğu hizmetleri tanımlar. İş tasarlayanın sorması gereken kritik soru, "Müşteriye odaklı kalabilmek, yüksek kar elde etmeyi sürdürebilmek ve stratejik kontrol sağlayabilmek için faaliyet alanında ne tür değişiklikler yapmam gerekir?" sorusudur.




Benzer Yazılar:

  • Sessiz ÖnceliklerGünümüz dünyasının pazarlama trendleri hızla değişmektedir. İşletmeler hızla müşteri odaklı pazarlama stratejileri geliştirmekte, ancak müşteri odaklılık her işletme tarafından doğru anlaşılamamaktadır. Müşteri odaklılık deme… Devamı...
  • Temel Muhasebe Eşitliği Nedir?Türk Ticaret Kanunu'na göre işletme sayılan tüzel kişiliklerin varlıkları ve bu varlıkları finanse ettiği kaynakları temel muhasebe denklemi bilanço adı verilen bir mali tablo üzerinde sunulmaktadır. Bir işletmenin… Devamı...
  • Muhasebe Sisteminde Kullanılan Evraklar Nelerdir?Daha önceki yazılarımızda belirtildiği üzere muhasebe süreci işletmenin faaliyetleri işe başlayıp, ilgili dönem sonuna kadar devam etmektedir. Bu süreç boyunca, işletmenin faaliyetlerini kayıt altına almasını sağlayan evrakla… Devamı...
  • İşletmenin Varlıkları ve KaynaklarıBir işletmenin ortaya çıkarılarak faaliyete geçmesi için hammadde, stoklar, araç-gereç, makine, malzeme, taşıt vb. gibi unsurların bir araya getirilmesi gerekmektedir. Ancak bu şekilde bir işletmenin kurulduğundan ve faaliyet… Devamı...
  • 1636 Hollanda Lale Soğanı BalonuTarihin bilinen en eski varlık balonu olan Lale Soğanı Balonu, 1636 yılında Hollanda'da yaşanmıştır. Hollanda toplumu Kanuni Sultan Süleyman zamanında Osmanlı İmparatorluğu'ndan ithal ettikleri lale soğanları ile lale ye… Devamı...

0 yorum:

Yorum Gönder

Kategoriler

Blog Arşivi

Blogu Çevir