Konu anlatımına geçmeden önce kelime listesini bir gözden geçirmenizi öneririm ki cümlelerde kullanılacak yeni kelimelerin ne olduklarını bilin.

5. sınıf İngilizce müfredatının 5. ünitesi Sağlık ve Sağlık Sorunlarını işlemektedir. Aynı zamanda Should yapısı işlenecektir.

Part 1 (Birinci Bölüm)

A: What is the matter? 
                I don't feel very well. 

A: Sorun nedir?
                Çok iyi hissetmiyorum.


B: What is the matter with you?
                I have got a headache.

B: Sorunun nedir?
                Baş ağrım var. 


C. What is the problem?
               I have got an earache.

C: Problem nedir?
               Kulak ağrım var. 

Yukarıdaki kalıplar bir hastalık ya da problem sorma konusunda kullanılan cümle kalıplarıdır. Bu kalıplar ile birlikte özellikle SHOULD yapısı kullanılmaktadır. 

SHOULD 

Should yapısı, Türkçe'deki "-meli", "-malı" kullanımını karşılamaktadır. Tavsiye verirken kullanılan bu yapı, özneye göre değişken olmayan bir yapıdır ki bu yüzden çok kolaydır. 

Affirmative Form (Olumlu Hal)

Should yapısının olumlu hali:

Subject      +       should          +             V1                 +      Object       şeklindedir. 
 Özne         +    -meli/-malı       +   fiilin birinci hali     +    nesne         şeklindedir.

Örneğin:

A: I feel bad. I have got a tootache.  (Kötü hissediyorum. Diş ağrım var.)

B: You should go to the dentist.        (Dişçiye gitmelisin.)

-----

A: I have got a broken leg.                (Bacağım kırıldı.)

B: You should stay in bed.                (Yatakta kalmalısın.)



Negative Form (Olumsuz Hal)

Should yapısının olumsuz hali:

Subject      +       shouldn't                 +             V1                    +      Object       şeklindedir. 
 Özne         +    -memeli/-mamalı       +     fiilin birinci hali     +       nesne        şeklindedir.

Örneğin:

A: I feel bad. I have got a tootache.  (Kötü hissediyorum. Diş ağrım var.)

B: You shouldn't eat candy.               (Şeker yememelisin.)

------

A: I have got a broken leg.                (Bacağım kırıldı.)

B: You should not walk.                    (Yürümemelisin.)


Question Form (Soru Hali)

Should yapısının soru hali:

Should               +       subject                +             V1                     +      Object   ?    şeklindedir. 
-meli/-malı        +         özne                   +     fiilin birinci hali      +       nesne    ?    şeklindedir.

Örneğin:

A: I have got a tootache. Should I go to school?     (Dişim ağrıyor. Okula gitmeli miyim?)

B: No, you shouldn't. You should go to dentist.      (Hayır. Dişçiye gitmelisin.)

------

A: I have got a broken leg. Should I stay in bed?     (Bacağım kırıldı. Yatakta yatmalı mıyım?)

B: Yes, you should stay in bed.                                (Evet. Yatakta yatmalısın.)

Benzer Yazılar:

  • E-YDS Başvurusu Son Gün Ne Zaman?2013 yılına kadar birçok farklı dil sınavları birbirine ya denk geliyordu; ya da gelmiyordu. Bir sürü kafa karışıklığı ile uğraşmak zorunda kalıyordu öğrenciler ve çalışanlar. 2014 yılında yapılan yenileme ile artık Türkiye i… Devamı...
  • Evrensel Öğretmen: Jiddu Krishnamurti"Özgürlük bir tepki değildir, özgürlük bir seçim değildir. Seçebildiği için özgür olduğunu düşünmek sadece iddiadır. Özgürlük, içinde ceza korkusu ve ödül beklentisi olmadan saf ve yönsüz bir gözlem halidir..." Bu cümleler J… Devamı...
  • Ortaokullara Zorunlu Kariyer Planlama Dersi Her yıl bir çok yeniliğin getirildiği ilköğretim ve orta öğretim müfredatında olumlu bir gelişme ile karşı karşıyayız. Önümüzdeki yıldan itibaren 8. sınıf öğrencileri Kariyer Planlama isimli yeni dersleri ile özgeçmiş ha… Devamı...
  • Eğitim Türleri Nelerdir? Eğitimin iki ana başlıkta incelenmektedir: 1- Formal (Planlı) Eğitim Örgün Eğitim  Yaygın Eğitim 2- Informal (Plansız) Eğitim 1) Formal Eğitim Belirli bir eğitim amacına sahip, belirli bir yerd… Devamı...
  • TÜBİTAK'dan Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora projeleri yarışmaları ile sıkça adını duyuran TÜBİTAK, Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmaları ile de öğrencileri genç yaşlarda bilime ve teknolojiye yönlendirmeyi desteklemektedir… Devamı...

0 yorum:

Yorum Gönder

Kategoriler

Blog Arşivi

Blogu Çevir