Rekabetin hızla arttığı dünyada geleneksel değerler zinciri yerini modern değerler zincirine bırakmaktadır. Üretici sayısının artışı ile birlikte rekabet artmakta, müşteriler tercihleri ile şirketlerin iş tasarımlarını şekillendirmekteve bu değişim çağımızın pazarlama anlayışını da müşteri odaklı hale getirmektedir.
Geleneksel değerler zinciri; şirketin çekirdek gücü yani varlığı ile başlar. Sonra girdilere ve diğer hammaddelere sıra gelir. Sonra ürün ya da hizmete, dağıtım kanallarına ve en son müşteriye sıra gelir. Bu değer zinciri şirketin varlığı ile başlar, sonra bunu müşterinin isteklerini karşılayacak ürün ya hizmete dönüştürür. Bu düşünme sürecinin çağımızın pazarlama anlayışı doğrultusunda bütünüyle tersine çevrilmesi gerekmektedir.
Müşteriyi merkeze alan modern değerler zinciri ise müşterinin istekleri ile başlar ve sonunda şirketin varlığına, çekirdek gücüne ulaşır. Bu düşünme sürecinde müşterinin ihtiyaçlarına ve önceliklerine odaklanılır. sonra da bu ihtiyaç ve öncelikleri en iyi karşılayabilecek yolların hangileri olduğu tanımlanır. Değer zinciri tersine çevrilir. Bu yüzden de müşteri ilk halkadır, yani her şey müşteri tarafından yönlendirilir.
Günümüz yöneticileri sırasıyla; müşterilerin ihtiyaç ve önceliklerinin neler olduğunu, bu ihtiyaç ve önceliklerin hangi kanallardan giderilebileceğini, bu kanallara en uygun ürün ve hizmetlerin neler olduğunu, bu ürün ve hizmetleri üretmek için hangi hammadde ve girdilerin gerektiğini ve bu girdilerle hammaddeyi karşılayacak malvarlığını düşünmelidirler.
22:42
Unknown
Sosyal Bilimler
Yorum Yok
Benzer Yazılar:
İşletmenin Varlıkları ve KaynaklarıBir işletmenin ortaya çıkarılarak faaliyete geçmesi için hammadde, stoklar, araç-gereç, makine, malzeme, taşıt vb. gibi unsurların bir araya getirilmesi gerekmektedir. Ancak bu şekilde bir işletmenin kurulduğundan ve faaliyet… Devamı...
Muhasebe Sisteminde Kullanılan Evraklar Nelerdir?Daha önceki yazılarımızda belirtildiği üzere muhasebe süreci işletmenin faaliyetleri işe başlayıp, ilgili dönem sonuna kadar devam etmektedir. Bu süreç boyunca, işletmenin faaliyetlerini kayıt altına almasını sağlayan evrakla… Devamı...
1636 Hollanda Lale Soğanı BalonuTarihin bilinen en eski varlık balonu olan Lale Soğanı Balonu, 1636 yılında Hollanda'da yaşanmıştır. Hollanda toplumu Kanuni Sultan Süleyman zamanında Osmanlı İmparatorluğu'ndan ithal ettikleri lale soğanları ile lale ye… Devamı...
Varlık Balonlarının Ortak ÖzelikleriGenel anlamda varlık balonu bir varlığın aşırı değerlenmesi sonucu oluşan fiyatlardaki aşırı değerlenmeyi ifade eder. Finansal piyasalarda bir varlığın fiyatı ve o varlığa olan talep ters yönde ilerler. Bunun nedeni bir varlı… Devamı...
Sessiz ÖnceliklerGünümüz dünyasının pazarlama trendleri hızla değişmektedir. İşletmeler hızla müşteri odaklı pazarlama stratejileri geliştirmekte, ancak müşteri odaklılık her işletme tarafından doğru anlaşılamamaktadır. Müşteri odaklılık deme… Devamı...
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder